כהורים אנחנו מבקשים להגן על הילדים כמה שיותר. על ההווה ועל העתיד שלהם, ועל כן גם כשעומדים לעשות ביטוח משכנתא, יש לשים את טובת הילדים בחזית. יש לנסות למצוא את האיזון האידאלי בין גובה ההחזר החודשי לבין תקופת ההחזר. אז אם גם אתם עומדים לחתום על ביטוח משכנתא, ראשית מזל טוב, ושנית אתם מוזמנים להתחיל להבין במה מדובר ומה חשוב לקחת בחשבון. לרשותכם סקירה חשובה!

אינטרס דו צדדי

ראשית נציין שביטוח משכנתא מורכב משני סעיפים מרכזיים: מביטוח חיים ומביטוח מבנה. כמו כן, יש להבין שמבחינת הבנק המשכנתא מהווה סוג של שטר ביטחון, ועל כן אין מדובר באפשרות, אלא בביטוח חובה. הרעיון הוא שאם מסיבה מסוימת תפסיקו להעביר תשלומים, חברת הביטוח תיכנס לפעולה. עם זאת, אין לטעות שמדובר בנטו אינטרס של הבנק, אלא גם עבורכם הביטוח מעניק רשת ביטחון. שנסביר? ובכן במקרה שתחדלו להעביר את תשלומי המשכנתא, טוב לדעת ששומרים על הזכויות שנוגעות לנכס ואף זוכים לדעת שכל הכספים שכן הועברו עד לאותה נקודה מוגנים. מתחילים להשתכנע בחשיבותו של הביטוח, אך יש שאלות נוספות ומבקשים לקבל הצעה אידאלית נקודתית עבורכם? חברת ביטוח אודי דגן מציעה לסגור ביטוח בצורה שקופה ומקצועית. מתווכת בין הצרכים הייחודיים לכם, לבין שלל חברות ביטוח מובילות.

 

 

היכרות ראשונית עם ביטוח חיים וביטוח מבנה

ציינו שקיימים שני סוגים של ביטוחים, ופה ניגש להסביר. ובכן ביטוח חיים נועד למצב שבו אחד מבני הזוג הולך לעולמו. במצב מורכב שכזה נטל התשלומים עובר לחברת הביטוח. כמו כן, נציין שרבים בוחרים להרחיב את הסעיף, כך שהוא יכלול מקרים של אובדן כושר עבודה ומקרים שנוגעים לנכות. במקביל, גם ביטוח מבנה מעניק הגנה מאוד חשובה. הרעיון הוא שאם המבנה יינזק בצורה קשה, חברת הביטוח תכסה חלק מתשלומי הפיצויים, ובמקביל תמשיך להעביר תשלומים לבנק (במקומכם בעלי הנכס). בנקודה זו רצוי לשקול להרחיב את הביטוח, כך שבין היתר הוא יכלול ביטוח תכולה (הפעם ללא קשר למחויבות כלפי הבנק).

לא מתפשרים על השוואה

חשוב להבין ששני הביטוחים שציינו מאוד חשובים, אך אין זה הכרחי לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק, ואף אין זה הכרחי לרכוש את שניהם דרך אותה חברת ביטוח. מכאן שהשוואה מאוד חשובה, במיוחד כשקיימים לא מעט משתנים שעשויים להשפיע על המחיר החודשי בעשרות אחוזים. מכאן שאם עומדים לערוך השוואה (חשוב שתשקיעו בכך, או שתאפשרו לגוף מקצועי וניטרלי לבצע זאת עבורכם), שימו לב לסעיפים הבאים: גובה הכיסוי, סכום שנוגע להשתתפות עצמית, חריגות ותנאי מימוש.

חשוב לדעת!

כאשר עומדים לסגור ביטוח משכנתא, יש כמה דברים שבהחלט מוטב לקחת בחשבון. אחד מהם הוא שגם אם ישנה הטבה עבור תקופת התשלום הראשונית, רצוי לוודא מהו גובה התשלום בטווח הארוך. מעבר לכך, יש לבחון מה ניתן לעשות כדי למזער את העלות העתידית. הכוונה היא לפרוע חלק מהותי בשלב כמה שיותר מוקדם – כמובן אם זה ניתן. מה עוד ראוי לדעת? שמס הכנסה בא לקראתכם, מעניק לביטוחי משכנתא הטבות מס, ואף טוב לדעת שכל חברות הביטוח דנות באותם תנאים מרכזיים, כאשר המרכזי שבהם נוגע ליכולת לבטל את הביטוח מבלי לשלם קנס ולצד החזר פרמיה יחסי. לבסוף נציין שרכישת פוליסת ביטוח משכנתא כרוכה בתהליך חיתום, בו רצוי לענות בכנות על סך השאלות, וזאת כדי שאם בעתיד יתעורר הצורך להפעיל את הפוליסה, לא יתעוררו קשיים מיותרים.