מגפת הקורונה אשר פרצה בשנת 2020 חוללה שינוי עצום ודרמטי בחייהם של מיליוני בני אדם בכל רחבי העולם, כולל כאן בישראל. למרות מבצע החיסונים המוצלח וההפחתה המשמעותית במספר החולים המאומתים, הקורונה עדיין איתנו ומחייבת כללי התנהגות מחמירים גם בעבור מבוגרים אבל גם בעבור ילדים שעלולים להיחשף לנגיף במסגרת השהות בבית הספר, ובכך לפספס ימי לימוד חשובים. כיצד תוכלו כהורים לשלוח את הילדים לבית הספר בעידן מאתגר על רקע המגפה הגדולה ביותר במאה ה-21? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

ביצוע בדיקות קורונה מהירות בכל בוקר

לפני ששולחים את הילדים לבית הספר כדאי לעשות בדיקת קורונה מהירה. הבדיקה הזו נועדה לבחון האם הילד נושא את הנגיף, כאשר  מדובר בבדיקה פשוטה וקלה מאוד שכל הורה יכול לבצע בעצמו, לפני היציאה לבית הספר. מאחר ומדובר בכלי משמעותי לבדיקת נתוני התחלואה, ניתן לבצע רכישה של ערכות מהירות בעלות כספית נוחה ומשתלמת או לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בתחום ומבצעת בדיקות קורונה, כל זאת מתוך מטרה לוודא כי הילדים שלילים לנגיף.

הסברה בנוגע למגפה

כהורים אתם מחויבים להעניק לילדים שלכם את הביטחון, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתקופה מורכבת ומבלבלת גם בעבור מבוגרים אבל גם בעבור ילדים. הסברה בנוגע למגפה צריכה להתבצע מתוך מטרה לספק לילדים את התשתית להבין מדוע נדרש לשמור על עצמם ועל בריאותם על רקע ההתפרצות, כאשר מידע לגבי כיצד להעביר לילדים נושאים מהסוג הזה אפשר לקבל דרך הרשתות החברתיות כמו למשל טיק טוק עם סרטונים של מובילי דעת קהל בנושא הזה, כל זאת מתוך מטרה לספק לילדים מידע מהימן אך גם בגובה העיניים.

 

 

הקפדה על כללי ההיגיינה

בשביל להימנע מהדבקה בתוך כותלי בית הספר, צריך להקפיד על כללי ההיגיינה הכוללים רחיצה של הידיים באופן קבוע, שימוש באלכוהול ג'ל וכן חיטוי של האזור בו לומדים או אוכלים באמצעות מגבונים ייעודים. כאן תמצאו טיפים לשמירה על היגיינה בכל גיל, כל זאת מתוך מטרה להבטיח כי הילדים ימנעו עד כמה שאפשר לחשיפה לנגיף וגם על סביבה נקייה בזמן שהם נמצאים בבית הספר אבל גם בבית, עם חברים ועוד.

שמירה על ריחוק

צריך להסביר לילדים כי בעקבות העובדה כי מדובר בנגיף מדבק מאוד, חשוב לשמור על כללי הריחוק החברתי. מאחר ומדובר בילדים שנוטים באופן טבעי להיות ביחד במשך רוב שעות היום, מומלץ לתאם פגישה עם המורה ביחד עם ההורים ולחשוב ביחד על שיטות שיסייעו לילדים לשמור על מרחק אבל במקביל גם לשמור על קשר חברתי הדוק. דוגמה אישית מצדכם כמו גם הירתמות מצד כל הצוות החינוכי לצד ועד ההורים היא זו שתאפשר בסופו של דבר לשמור על כללי הריחוק המומלצים על ידי משרד הבריאות, ובהתאם לכך גם להפחית את סיכויי ההדבקה.

לסיכום

מגפת הקורונה יוצרת שינויים מרחיקי לכת בכל תחום בחיים, כולל בתי הספר. בשביל להימנע עד כמה שאפשר מביטול של ימי לימוד חשובים, עברו היטב על הטיפים אותם הצגנו לכם כאן במדריך ויישמו אותם כבר עכשיו, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר להפחתת הסיכויים להדבקה והמשך לימודים תקין, וזאת למרות התפרצות של מגפה כלל עולמית שאומנם כעת נמצאת בשליטה, אך עדיין לא חלפה.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.